Τα αμύγδαλα



ΑΜΥΓΔΑΛΟΨΥΧΑΤα αμύγδαλα κατά πάσα πιθανότητα κατάγονται από την Εγγύς Ανατολή, αλλά υπήρχαν από αρχαιοτάτων χρόνων και στη Μεσόγειο. Είναι οι ξηροί καρποί με τις λιγότερες θερμίδες, ενώ είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε (σημαντικό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην ελάττωση του ρυθμού γήρανσης των κυττάρων), βιταμινών του συμπλέγματος Β και μαγνησίου (συντελεί στη διατήρηση της καλής υγείας των οστών), καλή πηγή πρωτεΐνης (δομικό συστατικό των μυών, των τριχών και των νυχιών), φυτικών ινών (συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς και του γαστρεντερικού συστήματος), προσφέρουν κάλιο, φώσφορο, σίδηρο, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (καλά λιπαρά, που συμβάλλουν στη μείωση της ολικής χοληστερίνης, αν αντικαταστήσουν τα κορεσμένα λιπαρά) και αποδίδουν χαμηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών και καθόλου χοληστερόλη. Είναι, επίσης, πολύ καλή πηγή ασβεστίου: ένα φλιτζάνι αμύγδαλα μας δίνει τόσο ασβέστιο όσο και ένα μικρό κομμάτι φέτα!

Σύμφωνα με μελέτη, η κατανάλωση αμυγδάλων βοηθά τον ανθρώπινο οργανισμό να καταπολεμήσει τις μολύνσεις από ιούς, όπως του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης. Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι χημικές ουσίες, που με φυσικό τρόπο βρίσκονται στον φλοιό των συγκεκριμένων ξηρών καρπών, αυξάνουν την φυσική ικανότητα του ανθρώπινου σώματος να παρεμποδίζει τον πολλαπλασιασμό και την εξάπλωση των παθογόνων μικροοργανισμών.

Η κατανάλωση 10-20 αμυγδάλων ημερησίως ως ενδιάμεσο σνακ ή ακόμα με γιαούρτι ή θρυμματισμένα σε μια σαλάτα αποτελούν ιδανική τροφή ρύθμισης βάρους αλλά και πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τέλος, η τακτική κατανάλωση αμυγδάλων:

  1. Ανεβάζει την καλή χοληστερίνη και ρίχνει την κακή
  2. Ρυθμίζει το διαβήτη
  3. Προστατεύει την καρδιά
  4. Ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία
  5. Δυναμώνει τα κόκαλα
  6. Διατηρεί λαμπερή την επιδερμίδα