Τα καρύδια



%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%85%ce%b4%ce%b9-eutopiaΌσο κι αν σας παραξενεύει το γεγονός ότι ένας μικρός ξηρός καρπός έχει πολλά να προσφέρει, η αλήθεια είναι ότι, πράγματι, τα καρύδια περιέχουν αρκετά θρεπτικά συστατικά, που μπορούν να δώσουν ώθηση στην υγεία μας, όπως τα γνωστά σε όλους μας καλά λιπαρά (ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα), τα οποία αποτελούν το 70% του λίπους τους.

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ ταυτόχρονα περιέχουν μέταλλα όπως μαγνήσιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χαλκό, κάλιο, σίδηρο, σελήνιο, αλλά και βιταμίνες, όπως βιταμίνη Α, Κ, βιταμίνες συμπλέγματος Β, ενώ μία χούφτα καρύδια έχει τόση βιταμίνη Ε όση μισό φλιτζάνι ελαιόλαδο.

Τα αντιοξειδωτικά είναι γνωστά για την προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ συμβάλλουν στην παρεμπόδιση των αλυσιδωτών αντιδράσεων που καταστρέφουν τα κύτταρα του σώματος, όταν συντελείται η οξείδωση. Επίσης, έρευνα είχε δείξει ότι η συστηματική κατανάλωση μικρής ποσότητας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών νοσημάτων, ορισμένων τύπων καρκίνου, διαβήτη ενώ προστατεύει από τις πέτρες στη χολή.

Περίπου 7 καρύδια την ημέρα, είναι αρκετά για να λάβει κάποιος ικανοποιητικές ποσότητες αντιοξειδωτικών. Βάλτε τα καρύδια στη διατροφή σας, προσθέτοντάς τα στα δημητριακά σας, σε dressing σαλατών, αλλά καταναλώστε τα και σαν σνακ, σκέτα ή με γιαούρτι και μέλι ή με αποξηραμένα φρούτα.